sobota, 10 sierpnia 2013

'Sobota z urodą' part. 1 #9

DIAGNOSTYKA SKÓRY
Witam
;) nazywam się Katarzyna, w czerwcu ukończyłam studia na kierunku Kosmetologia. Jestem kuzynką Wiktorii i od dziś będę miała swój wkład tu, w postaci notek na temat pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Aby korzystać z moich rad, warto wiedzieć jaki typ skóry posiadasz.
Bez fachowego oka Kosmetologa czasami trudno to stwierdzić. Mam nadzieje, że dzisiejszy artykuł pozwoli choć w części ustalić z jaką cerą masz do czynienia.
Jednak aby być w 100% pewnym jaki typ cery posiadasz warto udać się do gabinetu kosmetycznego w celu diagnostyki skóry (koszt ok. 25 zł).

Cera sucha-
Jasna, cienka, przezroczysta
Podatna na podrażnienia (mróz, silny wiatr, słońce)
Uczucie ściągnięcia, napięcia po umyciu wodą
Nie błyszczy się, jest matowa
Bardzo rzadko występują wykwity skórne (krosty, grudki, zaskórniki)
Cera tłusta-
Skóra gruba, szarawa, ziemista
Nadmierne wydzielanie sebum, cera błyszczy się
Występują wykwity skórne (krosty, grudki, zaskórniki- czarne punkciki najczęściej na czole i nosie)
Dobrze znosi kontakt z wodą, nowymi kosmetykami
Latem stan skóry ulega poprawie, jesienią zaś pogorszeniu
Cera normalna-
Jest zaróżowiona, czysta, odpowiednio nawodniona, ukrwiona i odżywiona
Nie świeci się
Bardzo rzadko pojawiają się zaskórniki, krosty, grudki
Dobrze reaguje na czynniki atmosferyczne (wiatr, mróz, słońce)
Nie sprawia problemów w pielęgnacji
Cera mieszana-
Tłusta w strefie T ( czoło, nos, broda)
Sucha/normalna w strefie U (policzki)
Jeżeli posiadasz cechy tych trzech cer, prawdopodobnie posiadasz cerę mieszaną.

DODATKOWO KAŻDA Z POWYŻSZYCH CER MOŻE BYĆ WRAŻLIWĄ BĄDŹ NACZYNIOWĄ
Cera wrażliwa-
Uczucie ściągnięcia, napięcia po umyciu wodą
Pieczenie
Szczypanie
Swędzenie
Zaczerwienie
Łuszczenie się skóry
Częste stany alergiczne
Nieprawidłowa reakcja na nowe kosmetyki (np.wysypka)

Cera naczyniowa-
Teleangiektazje (stale rozszerzone naczynia krwionośne, błędne nazywane „popękanymi naczynkami”, które prześwitują przez naskórek)
Rumień pojawiający się np. po gorących napojach, ostrych przyprawach, stresie, słońcu, mrozie, niektórych kosmetykach
Rumień stały

Mam nadzieje, że artykuł pomógł Ci w analizie własnej cery. Jeżeli masz jakieś konkretny problem z pielęgnacją twarzy lub ciała, proszę o komentarz, a ja postaram się stworzyć wpis specjalnie dla Ciebie ;)
Zapraszam na kolejną notkę pt. „KOSMETYCZNY WEGETARIANIZM” już w następną sobotę!

18 komentarzy:

  1. super notka,pozdrawiam
    Anna Wojciechowska
    modelka z bloga maj sekret drem

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna notka.
    Bardzo pomocna.
    Zapraszam do mnie
    justikiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. dzieki za odwiedziny i komentarz :*
    Super pomysł z tymi sobotnimi postami o urodzie !! bardzo przydatny na penwo kazdej dziewczynie ! ja osobiscie bede zagladac tu w kazda sobote :*
    jezeli doradzasz w kwesti pielegnacji twarzy ,ciała i włosow to mam do Ciebie pytanie odnosnie włoskow :)
    poleć cos na włosy by stały się gestsze i w koncu zaczeły szybciej rosnac , bo moje od roku niestety stoją w miejscu :( pomimo tego , ze czesto podcinam końcowki :(
    + oczywiscie dołączam do obserwatorów!

    vejra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taki sam problem.. Probowalam juz nafty kosmetycznej, olejku kokosowego, rycynowego jak rownie odzywek WAX. Wczoraj zaczelam kuracje odzywka JANTAR na bazie bursztynow (w necie ma swietne opinie). Kosztuje 14zl, mysle ze starczy na ok 2 miesiace. Ciezko ja dostac w radomiu, pytalam w qielu aptekach az wresCie znalazlam w takim malym sklepiku zielarskim obok ateny.
      Pozdrawiam,
      Katarzyna;)

      Usuń
  4. Bardzo przydatne informacje! Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i super pomysł :)
    Oczywiście obserwuje:)
    http://usandaboutus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny wygląd bloga :3
    http://its-okey-baby.blogspot.com/
    Serdecznie Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post, bardzo pomocny :)

    zapraszam
    http://pohika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. moja cera na pewni jest sucha! ;) obserwujemy? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo pomocny post :) + także obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja z pewnością mam mieszaną cerę :) Post oczywiście bardzo ciekawy, więc chętnie dołączę do obserwatorów :) Zapraszam również do mnie na rozdanie - http://rainbow-above-me.blogspot.com/2013/08/rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba mam cerę tłustą :)
    obserwuję! klaudmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy wpis :) Ja mam cerę mieszaną ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny blog, obserwuję:)
    Pozdrawiam
    http://drugastronawieszaka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny i przydatny post :) .
    http://andzi-andzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. MOGŁABYŚ WEJŚĆ W TEN LINK http://domi-day.blogspot.com/2013/08/banner-sheinside.html i KLIKNĄĆ W BANNER SHEINSIDE NA MOIM BLOGU? PROSZĘ O POMOC. Z GÓRY DZIĘKUJĘ <33

    domi-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny post :)
    czekam na kolejne ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny blog i super notka !
    pozdrawiam i zapraszam do mnie kochana :*

    OdpowiedzUsuń